rotawirusy.info

Wiele osób, szczególnie dbających o linię, ograniczają ilość tłuszczów w diecie. Należy jednak pamiętać, że są one obok węglowodanów i białek niezbędnym składnikiem odżywczym, którego potrzebuje nasz organizm.

O tej zasadzie powinny pamiętać szczególnie osoby aktywne fizycznie. W diecie sportowców tłuszcze muszą stanowić około 30 procent całkowitej dziennej porcji energii.

W zależności od rodzaju aktywności jego ilość waha się między 20 a 35 procentami. Przy dostarczaniu organizmowi tłuszczów należy pamiętać, że najlepiej, gdy pochodzą one z roślin: słonecznika, rzepaku bądź soi.

Dlaczego tłuszcze mają tak istotne znaczenie w codziennej diecie? Przede wszystkim wpływają one na prawidłowy wzrost organizmu oraz ładny wygląd skóry. Biorą też udział w działaniu układu krążenia i pozytywnie oddziałują na pracę serca.

Istotny jest też fakt, że tłuszcze umożliwiają prawidłowe wchłanianie się do organizmu takich witamin jak A, D, E i K. Mimo więc, że tłuszcze nie cieszą się zbyt dobrą opinią, nie powinniśmy pomijać ich w codziennych posiłkach.